woensdag 29 mei 2013

TAG: Xan's perfect imperfection

Heeey Heey,

Na lange tijd weer een TAG. Het is een tag die al een tijd geleden in de rondte ging. Maar ik vond het wel leuk om het een keer met jullie te delen. My perfect imperfections. In deze TAG benoem ik drie dingen van mezelf die ik mooi vind en drie dingen die ik minder leuk vind.






Ik zal beginnen met de de drie dingen die ik minder mooi vind aan mezelf.

Mijn ogen
Als ik mijn bril af zet dan zie je het. Ik ben aan een oog loens (enigzins scheel). Mijn rechteroog om precies te zijn. Ik vind dit echt verschrikkelijk. Ik heb dit al vanaf kleins af aan. Anders ben ik dus niet gewend. Eerst had ik er geen last van; tja ik was klein en lette er niet zo op. Maar naar mate ik ouder werd vond ik dit echt een storende factor in mijn gezicht. Nu draag ik al sinds mijn negende een bril en valt het niet echt op. Mijn oog is dan ook de reden waarom ik niet overstap op lenzen. Ik heb het idee dat het dan beter te zien is. Het is echt een killer voor mij. Laseren durf ik niet dus blijf ik voorlopig bij het dragen van mijn bril.

Mijn nagels
Als je zou kijken naar mijn nagels, zouden ze niet héél dramatisch zijn. Ik vind ze dramatisch, omdat ze voor mijn gevoel niet snel genoeg groeien. En als ze groeien breken ze binnen no time. Daarom heb ik ook echt altijd korte nagels. Het komt vaak voor dat ze dan ook ongelijk zijn. Ik vind dat zo irritant. Misschien is het wel karma. Vroeg beet ik op ze; dat was echt geen gezicht. Tjonge jonge, ben ik blij dat ik op tijd ben gestopt. Nu heb ik besloten mijn nagels kort te houden i.v.m. mijn werk. In de zorg kan je nu eenmaal geen lange nagels behouden. Dus het accepteren van mijn korte nagels zal ik nu ook doen.

Mijn spataders
Helaas, ik heb spataders. Anderen zullen het niet zo snel zien omdat ze in mijn knieholte ziten. Pluspunt voor mij want niemand zal, tot nu, naar mijn knieholtes zitten staren. Weghalen is een optie maar tegenwoordig doen ze dat niet zo snel. Last van de spataders heb ik tot nu toe niet, dus operatief behandelen zou dan misschien wel zonde zijn. Ik ben wel als de dood dat ik er later last van kan krijgen. Mijn ma vertelde me dat mensen tijdens hun zwangerschap heel erg last van kunnen krijgen. Nu ben ik nog lang niet van plan om aan kids te beginnen, maar dat vond ik geen leuk bericht. Waarschijnlijk laat ik ze dan wel weg halen voor die planning er is.


Drie dingen die ik van mezelf mooi vind:

Mijn haar
Ik hou van mijn haar, ook al maken we af en toe ruzie. Een haat liefde verhouding heb ik met mijn haar. De reden waarom ik trots ben op mijn haar is, omdat ik er echt alles mee kan. Ik heb kroes haar en ik kan echt alles doen. Ik heb op dit moment vlechten in. Dit heb ik gedaan omdat ik weer natural wil gaan. Hopelijk heb ik dan ook een geweldig grote afro voor de zomer. Can't wait to go natural.


Mijn lach
Ik moet bekennen dat ik mijn lach wel mooi vind. Ik lach dan ook best wel vaak, tenzij ik geen zin heb. Hahah. Daartegenover vind ik mijn smile dan weer niets. Maar een echte lach vind ik wel echt mijn ding. Zelf hou ik er ook niet van als alles zo serieus is. Nee lang leve de lol. Ok, serieus op zijn tijd mag ook wel.




Mijn lichaam
Ik vind dat mijn lichaam er wel mag wezen. Ik bedoel mijn lichaam qua figuur. Ik ben niet al te lang, niet al te kort. Geen supermodel lijf maar naar mijn mening precies goed. Ook al zeg ik het zelf, ik kan best veel hebben qua kleding. Met het dragen van hakken heb ik ook geen probleem. Sommige mensen die een lengte hebben vinden dit soms lastig. Enige wat ik aan mijn figuur zou willen veranderen is mijn buik. Yep, the belly, net zoals vele vrouwen denk ik. Ik wil ook een beach body. Hahaha, maar dat is een kwestie van sporten en op mijn eetpatroon letten.
Love,
      Xan

5 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi!
    Leuk om te lezen. :) Nobody's perfect.

    Eventjes een kleine "remark": spataders zijn dus die dikke slangachtige aders die echt boven op uw huid liggen en die mensen moeten laten verwijderen voor medische redenen. Dat kan anders letterlijk gaan spatten (haha gruwelijk maar waar).

    Zelf heb ik last van van die kleine rode adertjes op mijn benen (nogal veel) en ik laat die wel wegspuiten. Dit is louter een cosmetische ingreep. Die rode adertjes kunnen inderdaad erger worden als je zwangert bent
    (of bomma :))

    Ik ga vrijdag naar de kliniek en ga hier denk ik een post over schrijven.
    Bomma style! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey lady,

      Yep, helaas dat zijn spataders. Beweging zorgt voor verbetering van deze aders. Ze worden dan weer kleiner. Gek idee, maar helpt.

      Oow jee meis, alvast succes voor morgen. Ik lees het dan graag terug.

      Love,

      Verwijderen
  2. Leuke, eerlijke tag. Dat van je oog is wel jammer, maar je moet focussen op de goeie punten en niet op de slechte :-) Easier said than done, dat weet ik wel, maar toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thq. Ja, ik stoor me er echt aan. Maar ja het wendt. En idd focussen op de goede punten.
      Love,

      Verwijderen