dinsdag 3 april 2012

Things I wish to do



Je kent of hebt er vast wel eentje, een lijstje met een aantal dingen je je graag zou willen doen. En sommige dingen, als je realistisch blijft, lijken onmogelijk om te halen. Maar het is altijd goed om positief erover te blijven. Want ja....wie weet. Net als vele van jullie heb ik ook een "things I wish to do list".





1. De Bijbel uitlezen.
Ik ben Christen en ga naar de kerk. Ik ben zelfs tienerleidster, maar ik heb nog nooit de Bijbel helemaal uitgelezen. Dit wil ik heel graag doen. Ik heb een Bible app op mijn telefoon waarbij ik een reading plan heb. Ik ben nu bij dag 35 en ik hoop dat ik het afmaak.

2. Jeruzalem bezoeken.
Naast het uitlezen van de Bijbel, wil ik ook de stad bezoek waar vele Bijbelverhalen zich hebben afgespeeld. Ik zou graag van dichtbij willen zien en mogelijke plaatsen willen ontdekken die ik terug kan halen van de verhalen. Simpelweg: de verhalen van dichtbij beleven. (althans er gewoon zijn geweest).

3. Het binnenland van Suriname ingaan.
Ik ben in Suriname geboren en heb er 9 jaar gewoond, maar ik heb alleen de stad gezien. Om eerlijk te zijn was ik ook te jong om echt het binnenland in te gaan. Net buiten de stad ben ik wel geweest (Cola kreek, Berlijn), maar verder kwam ik niet. Suriname is een mooi land en heeft geweldig veel natuur en ik zou graag willen meemaken om daar een weekje of twee door te brengen.

4. Ángelwaterval hebben bezocht.
Dit is de hoogste waterval ter wereld en ligt in Venezuela. Het lijkt mij een mooie en onvergetelijke ervaring om mee te maken.

5. Een wereldreis maken.
Ik zou graag de wereld willen zien. Alle landen bezoeken gaat niet lukken. Maar alle continenten langsgaan, moet haalbaar zijn. Dit is een wish die ik heel graag zou willen afvinken. De wereld is zo groot en bijzonder, er is zoveel te doen en te zien. Alle culturen, bezienswaardigheden....gewoon een must Do thing.


6. Een half jaar in het buitenland wonen ( Azië/ Afrika)
Ik zei het al eerder in een blog. Ik zou graag een half jaar naar het buitenland willen. De continenten Azië/ Afrika trekken op een of andere manier mijn aadacht. Voor specifieke landen heb ik geen voorkeur. Is wel handig als ik dat voor mezelf ga uitzoeken. Ik kan me snel aanpassen dus ik zou het geen probleem vinden om ergens anders te wonen voor een half jaar. En ja wie weet, misschien bevalt het goed en blijf ik er wel wonen =))

7 & 8. Parachute springen & Bungee jumpen
Ja, zoals je hebt kunnen lezen is mijn lijst best avontuurlijk. I love adventure. Ok, niet alles, maar veel. En als ik al het bovenstaande wil doen waaorm ook deze twee dingen niet? Dan moet het niets meer voorstellen. Het lijkt mij geweldig om van een behoorlijke hoogte naar beneden te springen. Klinkt gek, maar de adrenaline kick moet geweldig zijn. Hoe hoger, hoe leuker. Wel gevaarlijk, maar we wagen het erop. =D

Ik hoop natuurlijk dat ik op mijn oude dag kan zeggen dat ik deze lijst ben afgegaan en dat ik het geweldig vond. =))

Love,
           Xan

Bron

1 opmerking:

  1. Jaaa! Wat een gave dingen. Maak er een soort 'bucketlist' van (heb je de film gezien?)

    BeantwoordenVerwijderen