maandag 29 september 2014

I have a strong desire to travel the world

Hey hey,

Op dit moment zit ik in een fase in mijn leven waarbij ik van alles en nog wat zou willen doen en beleven. Terwijl een groot deel van mijn leeftijdsgenoten aan het settelen is; ben ik aan het dagdromen over geweldige plekken op aarde. Wat ik op dit moment het liefst zou willen doen is reizen. Ik sta bijna elke ochtend op met de gedachte dat ik weg wil. En het liefst direct; gewoon een ticket kopen en gaan; en dan vandaar uit verder reizen en kijken waar ik beland. Dat lijkt mij zo heerlijk.

Het begon begin vorig jaar, de drang om alleen op reis te gaan. Uiteindelijk heb ik dat gedaan en werd mijn eerste reis Rome. Ik vond het echt heerlijk en wilde zelf niet eens terugkeren. Op de dag van vertrek stond ik op het treinstation om naar het vliegveld te gaan en ik zag op één van de borden Milaan staan. En eerlijk waar; als ik geen baan en retourticket had was ik zo in de trein naar Milaan gestapt.



Sindsdien heb ik altijd de drang gehad om te gaan reizen voor een langere tijd. Begin dit jaar moest ik vanwege de bezuinigingen helaas stoppen met werken. Paniek, paniek, paniek....want ja...sparen gaat moeilijk zonder een baan. Gelukkig kon ik bij mijn oude werkgever nog als flexer werken. Het sparen gaat daardoor wel door; minder makkelijk dan met een vaste baan maar hé...alles wat ik aan de kant kan zetten voor mijn reis is meegenomen.




Nu is de vraag wanneer en waar ga ik heen. Mijn plan is om zo snel mogelijk te vertrekken. No joke...maar ik moet realistisch zijn; ik ga er vanuit dat ik ongeveer 1,5 jaar nodig heb om een aardig bedrag bij elkaar te hebben. Als ik een vast inkomen heb zal het natuurlijk sneller gaan maar voor nu is het roeien met de riemen die ik heb. Ik heb een doel en daar werk ik naar toe. Hopelijk heb ik over 1,5 jaar alles op orde en ben ik klaar om te gaan. Ik wil mijn reis, alleen (yes solo met een backpack), beginnen in West-Europa en daarna zou ik graag richting Azië en Australië willen reizen. Afrika, Noord en Zuid- Amerika staan ook op mijn lijstje maar ik zou Afrika en Zuid- Amerika niet alleen willen bezoeken.

"Once a year, go someplace you've never been before." - Dalai Lama


Op dit moment wil ik ook graag even het land uit. Een stedentrip zou mij wel goed doen. Even lekker uitwaaien en aan niets denken. Genieten van de cultuur en de omgeving. Misschien doe ik dit wel met mijn verjaardag, even weg. Nadeel, ik kan nog niet doorreizen zoals ik zou willen; geduld is een schone zaak. Ik kan me wel vinden in de quote van Dalai Lama, hierboven vermeld, maar op dit moment is mijn reislust zo groot dat ik echt de wereld wil doorreizen. En mijn lust om te reizen wordt elke dag alleen maar sterker. Nu heb ik dan ook een sterkere drive om te werken aan mijn doel.



Wat zou jij op dit moment het liefste willen doen?

Love,
      Xan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten