maandag 26 mei 2014

Review: BE Creative Foundation & Bronzer

Hey hey,

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe foundation. Mijn huidige foundation, MAC Studio Fix plus, vind ik heel fijn maar het is niet zo handig met een huid die af en toe heel droog oogt. Ik had niet verwacht dat ik weer snel tegen een perfecte foundation zou tegenkomen. Je kent de drama " perfecte foundation zoeken" vast wel. Ik heb niet lang hoeven zoeken want tijdens de Beautygloss party kocht ik een foundation en een bronzer van het merk BE Creative. Maar de vraag is natuurlijk of ik het perfect vind....


 
VLNR:
BE Creative: Feather Finish Matte Foundation:009
BE Creative: Bronzer: 003 Sunset

De foundation en de bronzer zijn allebei verpakt in een zwart papieren doosje. Bij de bronzer kun je wel meteen de kleur zien; wat overigens heel handig is. Op beide verpakkingen staat welk product het is en vind je ook het kleurnummer van het product. 

De foundation komt in een glazen potje met een zwart deksel. Niet onbelangrijk is dat de foundation een pompje heeft; het is trouwens een liquid foundation. Ik vind dat persoonlijk handig want dan kan je ook niet al te veel product nemen. De bronzer is in een rond plastic omhulsel en heeft figuren van een bijenkorf (de zeshoekige figuren op de bronzer). Daar doet het mij tenminste aan denken. 



Links: Foundation - Rechts: Bronzer
Ik moet eerlijk toegeven dat ik even schrok toen ik de foundation op mijn arm had. Hij leek zo oranje/geel. Mijn gedachten waren al aan het schreeuwen: "OOwwneee; verkeerde kleur."  Natuurlijk wel in combinatie dat foundation op je arm er natuurlijk anders uitziet dan op je gezicht. Dus ik werd al wat kalmer. 
Zoals je kunt zien is de bronzer vrij goed gepigmenteerd; dat betekent dus heel voorzichtig aanbrengen. We willen geen Twilight effecten. Hahaha


     
Links: zonder foundation & bronzer    ----    Rechts: met foundation & bronzer


Vind ik dit de perfecte foundation? Hmmm....dat weet ik nog niet zo zeker. Ik denk dat ik hem net wat vaker moet gebruiken wil ik deze vraag kunnen beantwoorden. Ik ben er in ieder geval niet meteen verliefd op geworden. Het is zeker geen verkeerde foundation voor mij want ik vind dat het absoluut goed dekt en het blijft een hele dag goed zitten. Minpunten heb ik niet; op één na. Ik zal wel een goede poeder moeten gebruiken en vervolgens een setting spray. De reden hiervoor is dat ik vind dat liquid foundations behoorlijk kunnen blijven afgeven. Maar verder een prima foundation en bronzer. 

De BE Creative producten zijn verkrijgbaar bij de ICI Paris en de prijzen zijn:
De Feather Finish Matte Foundation kost €15,99
De Bronzer kost €13,99 

Love,
     Xan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten