maandag 24 december 2012

Greetings from Su


Odi Odi uit swit'  Sranan,

Vandaag wil ik jullie graag wat warmte toe sturen vanuit het heerlijke, zonnige en vrolijk Suriname.
Klik en geniet verder van de warmte die ik met liefde met jullie deel.






Mijn vliegreis was fantastisch. Een rustige vlucht gehad. In Suriname werd ik verwelkomt met een straal blauwe lucht en een geweldige warmte die mij omarmde. 

Een hagedis op het erf (in de tuin), dat zie ik natuurlijk niet elke dag in Nederland. De foto is aan de wazige kant, dit omdat de hagedissen natuurlijk niet stil blijven liggen. Wat heb ik moeite gedaan om hem erop te krijgen. Hahaha

De Pier in de Surinaamse rivier.  HEEERLIJK!! Echt een geweldige plek om te relaxen, chillen en tot rust te komen. Heerlijk genieten van de natuur en het uitzicht. 

Aaahhwww een krabbetje. Hahahha aan de oever van de Surinaamse rivier zijn deze te vinden. Dit zijn niet de enige bewoners daar. Er leven nog kikkers, slangen, vogels en nog veel meer dieren. Oow ja, de krabben worden ook gegeten als ze groot zijn. Niet geheel mijn ding omdat ik het vermoeiend vind om krab te eten. Te veel werk (A)

Een leguaan in de rivier bij de Pier. In de Surinaamse volksmond ook bekend als boomkip. Ja, je raadt het al. Ze worden ook gegeten. Ik heb er nog nooit een gegeten. Ik wil het wel proberen, dus wie weet. Spannend. =D

Een vlinder in de slaapkamer. Ik weet niet hoelang hij daar is gebleven. Ik had er gelukkig geen last van want ik slaap onder een klamboe. Hahha en vlinders doen toch niets. 

Op Blauwgrond, een buurt, kun je lekker eten. Vooral LEKKER Javaans eten. Ik kon dat niet laten gaan en ik ben na een avondje dansen gegaan voor een Saoto soep. DELICIOUS.

Dat waren mijn vakantiefoto's voor dit moment. Natuurlijk zijn en volgen er meer. No worries, ik deel graag de warme momenten met jullie. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om gezellig mee te genieten van het mooie natuur.

Lobi,
              Xan

7 opmerkingen:

  1. Auwh, zo leuk! Vooral De Pier, nu wil ik ook naar Su hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haaaay meisss, ik heb je helemaaal niet meer gezien!! ik ben inmiddels al in nederland goed aangekomen.. heb je waarschlijk wel vernomen van je moeder en oma..het is hier wel beetje koud! dus geniet nog maar even van de heerlijke warmte!! jowin en ik hebben dikke truie aan ... maar wel een autoje gekocht! is makkelijk om ons te verplaatse... doe iedereen voor me de groetjes!! xx

      Verwijderen
  2. wat een leuke foto's!! geniet er maar lekker van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. su staat in mijn verlanglijst nu ga ik zeker daar naar toe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto van de pier Xan! Ik raak gelijk zeer nieuwsgierig naar de camera die je hebt gebruikt om het te schieten! Of jaloers op je editing skills, mocht de foto bewerkt zijn, hihi..

    Toodles,

    EP

    BeantwoordenVerwijderen