woensdag 18 september 2013

Vaction Rome: day 3 & 4

Hey hey,

Vandaag heb ik mijn activiteiten van dag 3 en 4, van mijn vakantie, staan. Deze dagen stonden in het teken van het Vaticaan bezoek en mijn vertrek. Benieuwd? Klik dan snel verder....

Dag 3
Op deze ochtend heb ik niet zoveel gedaan. Ik hield er rekening mee dat ik in de middag een Vaticaan tour op de planning had staan. Deze tour zou ruim 3 uur duren. Op zich heb ik veel in energie maar vanwege de hitte is het geen doen om de hele dag door te trekken. Dus besloot ik het rustig aan te doen.
Ik ben wel zoals elke ochtend vroeg op pad geweest. Ik wilde graag naar de Santa Maria della Concenzione dei Cappuccini (een kerk ingericht met beenderen van overleden mensen) maar die was helaas nog dicht. Dus besloot ik verder te wandelen door de straten van Rome. Rond een uur of 11:00u besloot ik terug te keren en even te rusten voor mijn Vaticaan tour. De tour begon om 13:45 tot ongeveel 17:30u. Daarna ben ik ik nog in en buiten (hoogste punt) de koepel van het St. Pieter geweest. Rond 19:00 heb ik terug gewandeld naar mijn hotel (uurtje wandelen).

Vaticaan Museum

St. Pieters Basiliek

Pietà van Michelangelo

St.Pieters Basiliek vanuit boven

St. Pietersplein vanuit de koepel

Dag 4
Mijn laatste dag in Rome. Om 15:00u zou ik weer in de lucht zitten; terug naar huis. Veel tijd had ik dus niet. Als laats wilde ik nog even rond kijken voor leuke souvenirs en niet te vergeten een muntje te gooien in mijn favoriete (Trevi) fontein. Rond 11:30u was ik weer in het hotel om mijn koffers op te halen en mijn vertrek te regelen. Ik ben op eigen houtje weer naar het vliegveld gegaan. Zoals ik al aangaf is het ov in Italië niet moeilijk dus je hebt het snel onder de knie.

Eten
Het otbijt was gelukkig inbegrepen bij het hotel.
Uitgebreid geluncht heb ik niet, ik kocht elke keer een broodje en at op straat. Ik weet niet meer waar ik mijn lunch haalde. Het lag er maar net aan wat er in de buurt was en of het er verzorgd uit zag. Dineren was voor mij de grootste uitdaging. Reden: er zijn zoveel restaurants die van alles aanbieden. Je kunt nagaan dat de concurentie wel hoog is. Ook zijn de restaurants aan de dure kant. Van het hotel kreeg ik 3 kaartjes van verschillende restaurants maar daar ben ik niet wezen eten. Op google zocht ik naar recensies en daar stonden de restaurants niet hoog aangeschreven. Jammer, want dat had mijn keuze makkelijk kunnen maken. Maar ja, voor een volgend keer zal ik van te voren proberen uit te zoeken waar je het beste kunt eten. Dit maakt de keuze in de avond wat makkelijker. Vele restaurants waren duur of goedkoop en niet zo lekker.
Bij Il Fammifero Strano, een tent naast het hotel,  heb ik het lekkerst gegeten. Voor nog geen €20,00 heb ik genoten van het onderstaande gerechten.

Proseco, Tapenade, Pasta met chilli, koffie.

Hotel Garda
Helaas heb ik geen foto's van het hotel gemaakt. Ben ik helemaal vergeten, echt jammer. Het hotel valt niet op. Het is in een woonwijk, dichtbij het centrum, en zit in een appartementencomplex. Het hotel bevindt zich op de 4de etage. Ik vond het wel wat hebben omdat je niet het gevoel krijgt dat je als een "echte" toerist in een hotel verblijft.
Ik had een éénpersoonskamer die prima was. In de kamer stond natuurlijk een éénpersoonsbed, een bureau met stoel, een mini-koelkast, tv en airco. Niet te vergeten een drie deurskast met daaronder ruimte voor koffers of schoenen, een kluis en natuurlijk te badkamer. Klinkt prima toch? Ik vond het goed genoeg; meer had ik ook niet nodig aangezien ik vaker buiten was dan binnen.